YABANCI UYRUKLU (ULUSLARARASI) ÖĞRENCİLERİN İKAMET İZNİ

YABANCI UYRUKLU (ULUSLARARASI) ÖĞRENCİLERİN İKAMET İZNİ

2015-2016 eğitim-öğretim yılı Bahar yarıyılında Üniversitemize yeni (ilk defa) kayıt yaptıran tüm yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin (Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora, Erasmus, Mevlana, Uzmanlık Öğrencisi, vb.), 16 Mart 2016 tarihinde İl Göç İdaresi Müdürlüğünden gelen yetkililer tarafından ikamet izni başvuruları alınmıştır.

Ancak, 16 Mart 2016 tarihinde işlemleri yetişmeyen veya eksik evrakı olan yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin olma ihtimaline karşı İl Göç İdaresi tarafından 30 Mart 2016 tarihine ikinci bir randevu tarihi verilmiştir. Bu doğrultuda yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin 30 Mart 2016 Çarşamba günü 10.00-16.00 saatleri arasında İlahiyat Fakültesi Konferans Salonunda hazır bulunmaları gerekmektedir. Önceden randevu alınmış, gereken evrak toplanmış ve ödeme yapılmış olarak 30 Mart 2016 tarihinde Üniversitemize gelecek İl Göç İdaresi yetkililerine evrakını teslim etmeyen öğrencilerin ikamet izni işlemleri yapılmayacaktır.

Üniversitemize 2016 yılının ilk yarısında gelen/gelecek öğrencilerin; http://www.goc.gov.tr e-ikamet adresinden ikamet izni için randevu alması zorunludur. Öğrencilerin, ikamet izni için gereken evrakın hepsini temin etmesi zorunludur.

Yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin ikamet izni alabilmesi için gerekli evrak hakkında bilgiye http://ogrenci.istanbul.edu.tr/?p=8683 adresinden erişilebilmektedir. Söz konusu tarihte işlemini yapamayan ve geçerli mazereti olmayan öğrencilerin işlemleri alınan Valilik kararı gereği iptal edilecektir. 30 Mart 2016 tarihi olarak belirlenen randevu tarihi dışında başka bir randevu tarihi verilmeyecektir.

Geçerli mazeret: Öğrencinin o gün üniversiteye gelememesinin kaşeli ve imzalı resmi evrakla kanıtlanmış olmasıdır (Başhekim imzalı doktor raporu vb.).

2016 yılının ilk yarısında Birimimize gelen/gelecek tüm yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerimize önemle duyurulur.

İSTENEN EVRAKLAR

Üniversitemize kayıt yaptıran veya yaptıracak olan yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin ikamet alabilmesi için getirmesi gereken evrak listesi aşağıdadır.

01.01.2016 tarihi itibari ile aşağıda belirtilen evrakı eksik getiren veya yanlış getiren kişilerin ikamet başvuruları İl Göç İdaresi tarafından kabul edilmeyecektir.

1- Pasaport fotokopisi ( fotoğraflı sayfa, son giriş damgasının olduğu sayfa, eğer vize ile Türkiye’ye giriş yapmış ise vizenin olduğu sayfanın fotokopisi)

Uyarı: e-vize ile Türkiye ye giriş yapmış olan kişi e-vize çıktısını ibraz etmek zorundadır.

2- 18 yaşından küçük olan öğrencilerin ;

A- Anne-baba muvaafakatnamesi gereklidir. Muvafakatname’nin içeriğinde anne babanın “çocuğumun Türkiye’de ikamet etmesine şu üniversitede okumasına izin veriyorum.” demesi yeterlidir. Muvafakatname de hem anne –hem babanın izni olması gerekmektedir.

B- 18 yaşından küçük olan kişilerde DOĞUM BELGESİ istenir.

3- Öğrenci belgesi; öğrenci belgesinde öğrencinin en son sınav tarihini de dikkate alıp süreleri ona göre düzenlerseniz herhangi bir mağduriyet yaşanmayacaktır. Çünkü vermiş olduğunuz öğrenci belgesinde öğrenim bitiş tarihi ne ise biz ona göre ikamet verebiliriz. Muhtemel öğrenim bitiş tarihini yazmanız öğrenci için daha iyi olacaktır aksi halde normal sürelere göre ikamet verilecektir.

4- Sigorta tebliğini doldurmak zorundadırlar. Sigorta tebliğini, sigortası olan olmayan herkes doldurmak zorundadır.

5- 4 fotoğraf; biyometrik fotoğraf olmalıdır.

6- Pasaportunda isim-soy isim ayrımı yok ise ; kendi ülke konsolosluğundan isim-denklik belgesi getirmek zorundadır. (pasaportu full name olanlar ve soy ismi olmayanlar için)

7- İlgili öğrenciler randevu alırken bütün bilgilerini doğru yazmak zorundadır. Öğrencilerin genelde adreslerini ve iletişim bilgilerini yanlış yazdıklarını ve kartların bu yüzden öğrenciye ulaşamadığı tespit edilmiştir. (yanlış verilen beyanlardan öğrenci kendi sorumludur)

8- ÖĞRENCİLERİN OKUL ADRESLERİNİ VE İLETİŞİM BİLGİLERİNİ DOĞRU YAZMASI GEREKMEKTEDİR. ÇÜNKÜ İKAMET KARTLARI VERİLEN ADRESLERE GÖNDERİLMEKTEDİR VE VERİLEN NUMARAYA MESAJ ATILMAKTADIR.

9- 55 TL kart bedeli (ilgili vergi daireleri aşağıdadır)

ÖĞRENCİ İKAMETİ ALAN ÖĞRENCİLER SADECE 55 TL ÖDER ;öğrencilerin ödemeleri gereken 55 TL kart miktarlarını VERGİ DAİRESİNE ödeyebilmeleri için VERGİ NUMARASI almaları gerekiyor. Vergi numarası aldıktan sonra 55TL KART BEDELİNİ

1-HİSAR VERGİ DAİRESİ (EMİNÖNÜ)

2-RIHTIM VERGİ DAİRESİ (YAKACIK )

3-GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI (VATAN CADDESİ ) ÖDEYEBİLİRSİNİZ.

 

İl Göç İdaresine Dilekçe İçin TIKLAYINIZ...

Sigorta Tebliğ – Tebellüğ Belgesi İçin TIKLAYINIZ

 

25/03/2016
825 defa okundu

Mühendislik Fakültesi Avcılar Kampüsü

34320 Avcılar - İstanbul

Tel: 0 (212) 473 70 00